Sep 11, 2015

Perfume #1

Assallamualaikum W.B.T

Hai blogspot,
 
Aku adalah salah seorang peminat perfume.Selalunya aku akan beli perfume yang original.ye kew beli? ke ada orang kasik? hehe. tak ingat bila kali terakhir beli sendiri. Tapi memang beli yang original je sebab aku dapat harga murah dari kedai. And yes sebab barang beli online harga lagi murah.
 
Ramai la kawan aku tanya jugak, kenapa lagi murah?
 
Basically, kenapa lagi murah? sebab tak payah sewa kedai and tak payah hire staff.so memang tak akan mungkin harga dia mahal dari kedai la kan. Kalau harga sama macam kedai baik kau pergi bau sendiri and beli je kat kedai kan kan kan. so easy. terang sangat jawapan dia.
 
Tapi bila dah barang original kau jangan la expect murah melampau.still ratus ratus jugak laa, tapi lagi murah banyak dari yang jual kat butik butik mahupun Parkson. Kalau  nak yang bebetul murah aku suggest kau beli je yang tiruan kat danau,pasar lambak atau kaki lima.

Tak.tak aku bukan belagak atau apa.cuma pesan awal awal sebab orang melayu ni, nak yang memang original tapi expectation harga sama macam imiation punya barang, and kadang kadang bila bab tawar menawar ni perangai merepek sikit! So harap la kalau dah pesan awal awal soalan merepek akan berkurangan. Maaf kalau terkasar sikit. cuma aku nak highlight kan awal awal je.

And sebenarnya, yang tukang jual ni adalah encik tunang aku, so aku tak akan review kalau benda tak betul dan pasti. Berapa banyak kali dah aku dapat hadiah perfume, semuanya aku puas hati. Dan satu lagi aku tak dibayar pon untuk review business perfume dia. (tapi mana lah tau dapat satu perfume free! haha. ok jugak)

So kalau korang rasa nak beli perfume original tapi dengan harga yang lebih murah dari kedai. Dan yang pastinya ia sangat berbaloi baloi sebab murah, berkualiti, original, bau best. cukup lah tu kang orang kata mentang mentang business tunang dia, semua nya best. eh korang kena tau aku ni jujur orangnya! haha. salah pada aku tetap salah. betul tetap betul. original aku kata la original.

And basically encik tunang aku dah beniaga perfume online ni since 2012. cuma dia bergiat aktif hanya di facebook. instagram pon baru baru ni aku tolong buatkan tapi nampak macam tak de guna selain hobi dia yang suka mengumpul jam.eh? hahahha.
 
Ada macam macam jenis perfume.korang cakap je nak yang mana.kalau ada stock, boleh terus beli, tapi kalau tak de stock, kalau korang nak tunggu sampai stock ada pon boleh.
 


And aku bagi jugak testimoni dari customers yang dah penah beli, and selalunya bila orang dah datang beli sekali diorang akan repeat order. kadang kadang aku jeles jugak datang pompuan seksi asek order! hahahahha.soryy jeles jeles is so not me!




Tapi tu semua testimoni 2013 kan? sebab aku bukak folder yang tu yang keluar, aku main random je pilih folder yang selambak. Facebook kan! so malas nak tengok satu satu.hahhaha.So kalau korang serius nak beli atau nak tanya tanya pon boleh. Boleh contact Aie 01110630340 untuk segala tempahan dan pertanyaan. Sebab bukan aku yang jual. 

Gerenti puas hati *rentak pramlee and the geng*
Till Then take care.Keep the positive vibes. Love.

1 comment: