Jun 12, 2012

Guys please STOP smoking!

Assalammualaikum.


fuuuuhhhh.fuuuhhh.fuuuuhhh.puihhhh.tersemboq ayaq liuq skeq.
aku tetiup siket habuk yang melambak kat blog ni.vakum rosak.hehe.
boleh ke gitu?pon boleh la kan.

Lama tak update.aku Busy mencari duniawi.
Busy dengan hal yang aku cari dan diberi.
Biasa lah tanggungjawab "Manusia".
Aku cuba untuk menyempurnakan "tanggungjawab" yang kekadang aku rasa sangat tak mampu untuk ditanggung.Bukan semua tanggungan tu perlu untuk dicerita.kadang kadang baik disimpan dalam hati, Tapi itu namanya cabaran atau dalam bahasa cerdik challenging.cewaah!
Insyallah apa yang mampu aku buat aku akan cuba buat.

Belum sempat dugaan bekerja habis.
Belum sempat.
Belum sempat dilaksanakan task yang diberi.
Kami diduga.

Ayah.
Ayah.
menitis air mata bila dengar ayah sekali lagi ditahan di wad.
Ayah kuat.
Ayah sihat.
Ayah tak ada penyakit tiga serangkai.
Ayah tak ada Darah tinggi.
Ayah tak ada kencing manis.
Ayah tak ada sakit semua tu.

Ayah cuma.
Ayah sakit paru paru.
paru paru Ayah rosak teruk akibat ROKOK.

Ayah.Ayah kena kuat untuk berhenti merokok lepas ni.
Ayah boleh.kita tau Ayah boleh!

Hampir saja semua kekuatan hilang bila tengok ayah sentiasa kena pakai mesin oksigen.
Tapi kami kena kuat!

Tapi untuk Ayah berhenti merokok,
Ayah kena ada penyokong.
Ayah kena ada supporter untuk berhenti seiring Ayah.
Abang Abang dan Adik Adik lelaki kena tolong Ayah dari segi sokongan itu!
Kalau pon tak boleh berhenti terus,
tapi sekurang kurangnya berhenti merokok di depan Ayah.
dan sekurang kurangnya berhenti merokok di dalam rumah.
Tolong lah hulurkan pertolongan itu!
Tolong lah!

Ayah.Ayah.
Ayah kena cepat sembuh ye.
Lepas tu kita boleh pergi bercuti.
yeaaaaayyy! tapi Ayah kena sihat dulu ok.
Ayah kena sihat!

Tolong doakan kesihatan ayah.

Ya Allah,
Andai aku ditadirkan bersuami, aku berdoa supaya dijauhkan dari PEROKOK.
aku tak sanggup nak tengok kesakitan yang bakal  ditanggung oleh PEROKOK kemudian hari.

4 comments:

  1. kne tahan lg,,,|
    bykkn b'saba,,,
    sm0ga ayah echa cepat sembuh,,
    =)

    ReplyDelete
  2. Sebagai anak..kita kena lah support ayah, kata kat dia kita sayang dia sangat..berhentilah merokok :)

    moga ayah kak echa sihat selalu,

    ReplyDelete
  3. semoga ayah awak cepat sembuhh..

    isaunya.abah pun merokok jugak..kena nasihat abah neh..

    ReplyDelete
  4. semoga ayah kamu cept sihat ye...huhu...

    ct pon nk kena nasihat someone ni...x abis2 merokok..erm..

    ReplyDelete