Mar 20, 2012

Good Luck Everyone!



Good Luck adik adik SPM.

Untuk yang berjaya dengan jaya, tahniah!

Untuk yang berjaya dengan tidak jaya, Jangan bersedih!
rezeki Allah bagi ada kat mana-mana.
Usaha lagi.ini bukan penamat hidup.

Mar 15, 2012

Perubahan Demi Perubahan (Part 2)

Assalammualaikum w.b.t.

Semalam kita cerita pasal PERUBAHAN.

Sambung Part 2.

Dulu kami satu kelas suka pergi makan reramai memeriahkan majlis kat 
kedai akak abang ni pekena Laksa.
*sedap* 
2 mangkuk habiskan pon kira ok.


Tapi....
Laksa ni pon dah melalui proses PERUBAHAN dari segi rasa.
SEDIH!



p/s: nampaknya aku perlu merajinkan diri untuk ke dapur dan seterusnya berlatih memasak.TIPU!

Mar 14, 2012

Perubahan Demi Perubahan

Assallammualaikum w.b.t

Hai readers. Tiba Tiba bila duduk baring terlentang tergolek Terfikir!

Eh. Dah banyak Perubahan kat diri aku ni.
Eh. Semua orang pon berubah sebenarnya.
Eh. ITU!
Eh. INI!

macam macam eh la yang jadi kan.hehe.

Perubahan diri
Baby - KanakKanak - Remaja - Dewasa

Perubahan Perwatakan
Manja - Sikap KanakKanak - Matang (and so on)
Positif - Negatif
Negatif - Positif

Perubahan Pembelajaran (lebih kepada peningkatan rasanya)
UPSR - PMR - SPM - SIJIL - DIPLOMA - IJAZAH

Jadi, semua orang pon ada perubahan dan peningkatan diri masing masing kan?

Balik pada cerita asal, PERUBAHAN!

Hari itu kami dengan jaya dan gagah perkasa telah menghabiskan seharian masa bersama melawat tempat jatuh bangun tergolek terlentang bersama. That's what we called "QUALITY TIME"

Sebab apa masa itu sangat berkualiti? Sebab kami sangat jarang keluar bersama walau tinggal sebumbung dan sekatil. (bestfriend akulah!haha.)

Di situ lah titik perkenalan aku berkasih sayang dengan semuanya!
Multimedia Team - All of you are always in my mind!

Masa aku habis SPM, aku tak tahu mana arah tuju hidup.
Nak masuk kolej swasta - aku takut aku akan bazirkan duit mak bapak aku.
Jadi aku usaha isi semua borang sijil untuk uitm, politeknik dan seangkatan dengannya.

Sebelum sambung belajar, aku ingat nak tambah pengalaman hidup dengan cari kerja dulu. Tapi mak aku tak bagi. Dalam kesedihan menyelubungi hidup aku dapat tawaran belajar yang macam aku minat.

SIJIL KEMAHIRAN MULTIMEDIA TAHAP 1 - IKTBN SEPANG
Aku tak pernah tahu pon ada tempat belajar macam ni  - Tak de PTTN & Ada ELAUN
woOw dan aku rasa itulah hala tuju hidup aku.
Aku melangkah pergi dengan azam aku akan berjaya.Insyallah.

Mula mula aku rasa tempat belajar ni terkongkong.Sangat!
Lama Lama aku rasa semuanya ok dan best!

Habis je tahap 1, Aku dapat tawaran UITM tapi sijil la.
Aku tak tahu nak pergi @ tak, sebab hati aku dah mula jatuh cinta pada IKTBN Sepang.

Aku bagi alasan pada Mak, aku tak nak pergi UITM sebab aku tak nak pinjam PTPTN.
(Padahal aku dah mula bercinton dengan senior aku sebenarnya)

Aku sambung bidang kemahiran sampailah tahap Diploma.alhamdulillah.

Lupa cerita aku. PERUBAHAN.
Oh. IKTBN sudah banyak berubah. Dah makin cantik dan bertambah maju.
Dulu masa kita belajar dewan siketlah punya fuuuuuhh! sekarang dah Woow kan!
Ini lah dinamakan perubahan.
CCTV merata tempat. Jadi tak boleh dating! hahaha.

Dulu kedai makan, sarapan pagi and etc dah jadi KIOSK. 

Tandas dah CANTIK! tak kena denda sebab conteng lagi.haha.
Ada Building baru ! Dulu tak de pon kan !
Ada cafe baru tapi hekhekhek.rahsia :)

Ini semua adalah perubahan INSTITUT KEMAHIRAN TINGGI BELIA NEGARA SEPANG.
Bila sampai sini, rindu masa study! rindu sangat!

Mar 13, 2012

Selamat Hari Lahir Sayang!


SELAMAT HARI LAHIR AWAK.
Awak da membesar dari segi umur dan badan :)
Semoga Allah memberkati hidup awak.
Semoga awak bahagia di sebelah depan dan belakang orang orang yang awak sayang.
Moga yang terbaik hanya untuk awak.

Awak tahu tak?
Saya sayang awak tapi sayang saya pada awak tak melebihi sayang saya pada DIA.

Awak tahu tak?
Saya sangat bersyukur awak hadir dalam hidup saya,dan saya terima ketentuan DIA.

Awak tahu tak?
Bila saya marah dgn awak, saya nangis sendiri sebab saya tak mampu nak tengok awak sedih sebab saya.

Kalau seribu orang tak nampak apa kebaikan awak, tapi saya nampak!
Kalau seribu orang nampak kejahatan saya, tapi awak buat buat tak nampak!
Saya bersyukur awak terima saya seadanya.

Dulu,
Masa mula mula awak nak kawan dengan saya, saya tak tak nak kawan dengan awak.
saya bukan jenis berkawan dengan ramai ramai orang. biar sikit tapi kawan kawan saya ada QUALITY.
Dari mula saya memang tahu awak baik cuma saya rasa masa tu saya tak cukup baik untuk awak.

Bila Saya DAH terima awak dalam hidup saya,
saya dengar orang orang bercakap...

" eleeehhh, dia bukan sayang sgt pon"
" alaaaaaa, nanti kalau dia dpt yg lg better dia tngglkan la tu mcm sblum ni dia buat "

macam macam la yang saya DENGAR.

ada classmate saya siap cakap.

" aku tahu kalau kau putus dengan dia, salah tu mesti dari kau "
" kdg2 org perempuan ni dia suka org lelaki yg dengar cakap dia "

Cepat sangat orang luar menghakimi sesuatu perkara. Tapi itu la manusia.
Apa yang mampu saya buat untuk tutup mulut mulut yang berkata.
Mungkin orang orang berkata sebab saya garang. Tapi saya bukan garang. Saya dikurniakan suara yang tinggi dan kuat, pada saya, saya cakap macam biasa, tapi pada orang lain saya sedang marah.
Itu sebenarnya sangat lah TAK. sebab suara saya memang KUAT.

Saya terima semuanya sebab saya tahu awak yang terbaik untuk saya.insyallah.

Saya mencari suami bukan kerana hartanya tapi kerana PEGANGANNYA.
Saya yakin awak boleh membimbing saya ke jalan yang diredhaiNYA.

Awak banyak ubah saya untuk menjadi seorang yang positif.
Dulu saya suka marah marah.
tapi awak ajar saya erti kesabaran.

Bila saya tengok macam mana awak bersabar melayan kerenah saya yang tak penah habis ni.
Saya belajar!
Saya belajar untuk bersabar melayan kerenah awak yang tak pernah habis jugak.

Pada saya asas dalam perhubungan sangat mudah.

MENERIMA DAN MEMBERI.
kadang kadang kita kena memberi pertolongan sebab kadang kadang jugak kita akan menerima pertolongan.
kadang kadang kita kena memberi kritikan sebab kadang kadang jugak kita akan menerima kritikan.
Bukankah ini lebih adil?

KEJUJURAN
ini SANGAT PENTING
Saya lebih menghargai dan akan memaafkan bila saya dengar pengakuan tu dari mulut awak sendiri. Tak kisah dalam apa apa situasi jangan berahsia sebab sikap ni menentukan berapa lama perjalanan kebahagiaan kita.insyallah.

Cukuplah awak ada untuk saya.
Cukuplah saya ada untuk awak.
Saya BERSYUKUR. ALHAMDULILLAH.

Ini adalah hari lahir yang ke lima awak bersama saya. 
itu maknanya apa?
Sudah lima tahun saya bersama awak.
Saya mengharapkan hubungan kita diakhiri dengan satu ikatan yang sah.
Saya mengharapkan kita masih bersama hingga ke Jannah.insyallah.

Saya tak perlukan orang lain untuk membuat hati saya gembira.
Saya tak perlukan sesiapa untuk membuat bibir saya menguntum senyum.
Cukup saya ada keluarga saya.
Cukup saya ada AWAK.
Cukup saya ada teman baik saya.
Syukur!

Selamat Hari Lahir Awak. Saya sayang awak. Saya Kasihkan awak.
Semoga hubungan ini direstui. Insyallah.

Mar 7, 2012

Cara meningkat KAN prestasi kerja.

Assallammualaikum w.b.t

Hujan lebat membasahi bumi malam tadi.Alhamdulillah.sejuk.Syokk Tidur.
Dah sejuk sejuk cam ni memang confirm tarik blanket makin kuat kan kan kan.
Bak datang hujan hari cuti.Perghhh NIKMAT!

ok dalam kesyokkaaaan rasa nak tidur mengulit mimpi macam tu....

SIAPA yang RAJIN nak pergi KERJA ???
pssttt * time time ni lambat sesaje.maklum la jalan jem lagi.huahuahua.senyum :)

Dalam keadaan kat luar yang tak bape nak panas. Mendung seperti awan hitam kelabu.

SIAPA yang RAJIN nak buat KERJA ???
pssstt * JANGAN TIPU HA!

hahahaha. Jadi waktu waktu sebegini. seharusnya !
tangan tangan gatal nak menekan, menaip, me dan segala me membuka pesbook!
dan sudah tentu belog!
dan sudah tentu Youtube! (dari dengar yang tak berpaedah.baik korang dengar ceramah agama)
oh terlepas ariana mikhail hari tu, Jadi harus lah tonton!
tak lupa juga GAME!

ok, pada aku yang paling tak boleh bla adalah PESBOOK!
padahal aku tak buat apa kot kat situ.
ASEK HOME!
pastu tekan HOME lagi ! (konon refresh la tu)
then HOME lagi!

macam What the fish kan? padahal tak buat apa apa pon.
Jadi Jadi Jadi.
Untuk memastikan aku mensiapkan report yang mahu disubmit esok.


DEACTIVE accaount !
itu makan dia. kau asek buat aku tak siap kerja je kan.haha.

Tapi sementara kerja nak siap je la kan.
Lepas tu boleh dah buat macam biasa :)
Bukankan ini satu cara untuk meningkatkan Prestasi Kerja ?

p/s : meh share cara you alls meningkatkan prestasi.kuangkuangkuang.haha.

Mar 4, 2012

Sometimes You and Sometimes Me !


That' s what we called LIFE !
All the thing happen to all of us just makes our life GREAT !
Take it ! Face it ! 
Believe Allah !
Believe Yourself !
Insyallah.