Feb 16, 2012

Muslimah Fashion and Accessories

Assalammualaikum wbt...

Oleh kerana masa ku yang banyak terbuang dengan sia sia, jadi aku lebih suka untuk menambah pengetahuan dengan membaca sesuatu yang boleh dijadikan panduan di internet.

Sedang aku merayau rayau mencari sesuatu yang aku pon tak tau nak pasal apa, aku TER! jumpa...

Eh, gurls out there korang suka tak pakai accessories macam rantai, gelang atau cincin ???

kalau aku, aku suka ! sebab aku rasa macam more confident and lagi style kot. ceehh style konon!hehe.

aku suka rantai rantai labuh labuh ! dan aku rasa semua rantai aku buah loket LOVE! kenapa entah.


aku suka pakai gelang bebanyak macam cik joyah.hakhak.


aku suka jugak pakai cincin besau besau!


ok.back to the topic, setelah aku merayau rayau di internet sehingga penat dan letih aku dapat tau benda ni....


Jadi maknanya pemakaian cincin yang dibenarkan adalah seperti :


Jadi marilah kita sama elakkan mana yang tak boleh dan lakukan apa yang boleh saja ok!

Tapi aku tak dapat cari sebab kenapa tak boleh pakai cincin di ibu jari so sapa yang tau boleh share tak? pleassseeeeeee......!!!

sumber : sini

16 comments:

  1. Sebab tidak boleh memakai cincin di ibu jari kerana ianya adalah cara firaun laknatullah

    ReplyDelete
  2. baru tahu, kat jari kelingking boleh pakai cincin...thanks for the info..

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Ros Anisza : kite pon baru tahu jugak benda ni :)

      Delete
  3. echa: ahmad kim salam.. sila baca komen di blog Alkisah: Finger Linkin Good#2

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok.done reading.waalaikumsalam.haha.dan siap tggl pesanan kat ahmad lagi.hehe.

      Delete
  4. baru ku tahu tak leh kat situ.. huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. ila suka rantai panjang..tapi kalau cincin besar xleh pakai..sebab jari ila kontot...ehhehhe

    xtahu la jugak dear..tahu pakai jari manis ja cincin..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo.kite suke dua dua.tapi tapi tapi jari kite pon kontot.haha

      Delete
  6. ohh yeke..tp kan kalo cincin tu longgar ubah ke jari tengah..sbb nak melurut kalau pkai kat jari manis...wuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. kite beli cincin murah tu je je yang boleh adjust size so tak de la melurut bila pakai kat jari manis :)

      Delete
  7. baru saya tahu!

    selama ni saya suka pakai kat jari tengah :O

    kena ubah kat jari manis lah lepas ni.

    thanks for the info ye kawan!

    post yang sangat berlimu dan berbeza. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.sama sama.kite pon baru tau benda ni :)

      Delete
  8. oh...bru ku tahu...aritu pkai kt telunjuk, kena mrh ngan kawan...hihihi

    ReplyDelete