Nov 20, 2011

Apa Kata Hati? Tepuk Dada Tanya Selera

apa kata hati?tepuk dada tanya selera
kadang hati terkiri kadang hati terkanan
janganlah sampai hati hati tertekan
hati kau begitu hati aku begini
kau kata salah aku kata betul
kau ungkap benar ungkapan aku salah semata
siapa salah siapa benar?
siapa kau membenarkan keadaan?
siapa aku menyalahkan keadaan?
berhati hati ketika itu
berhati hati ketika ini
masih belum menjanjikan sebarang kebaikan
masih belum terpancar keburukan
aku tak tahu
siapa yang tahu
andai itu takdirnya
terima dengan penuh redha
siapa kita untuk mempersoalkan segalanya?
kenapa begitu?
kenapa begini?
ikhlaskan hati
insyallah masih ada tersirat
insyallah ada yang tersurat

p/s : apa yang terukir di hati.itu yang tertaip di sini.sedang berfikir tentang kebesaranNya.

6 comments:

  1. tanya hati..

    apa yang dia mahukan..

    tp kan..

    ikut kata hati binasa tau..huu

    fikir elok2 k..:)

    ReplyDelete
  2. ikut hati mati..ikut kata..binasa...eh ye ker..haha..

    ReplyDelete
  3. tepuk dada, tanya hati. kata hati tanya iman. =)

    ReplyDelete
  4. happy new yearr!:)

    bila nak update?heee

    ReplyDelete