Sep 23, 2011

Falsafah Dua Kalimah Syahadah

Assalammualaikum w.b.t.


Pintu masuk Islam adalah kalimah syahadah.
" Apabila seseorang itu mengucapkan kalimah syahadah, maka sucilah dia daripada dosa dosanya yang lepas, diharamkan dirinya untuk dibunuh oleh Muslim yang lain, wajib ke atasnya solat lima waktu, berpuasa, zakat, dan haji bagi yang mampu. Wajib juga ke atasnya meninggal larangan Allah SWT. "

untuk pembacaan lanjut : klik sini

p/s : saya bukan orang yang ariff hal agama, dan banyak salah dan silapnya, jika ternampak kesalahan dan kesilapan yang saya tak ternampak, tolong lah tegur ya.saya hanya berkongsi apa yang saya baca untuk semua.

7 comments:

  1. sesekali ingat perlu mengingatkan antara 1 sama yg lain kan?? tq ^^

    ReplyDelete
  2. tazkirah di pagi hari, thnx :) hehe

    ReplyDelete
  3. tolong tegur saya juga :)) sama2 kita jadi yang terbaik..

    ReplyDelete
  4. terima kasih untuk perkongsian ini..:)

    ReplyDelete
  5. perkongsian yg sgt bermakna. terima kasih ya. :')

    ReplyDelete
  6. NICE ENTRY YUNK! besarrr pahala echa buat entry cam gnie taw. TQ :)

    ReplyDelete