Jul 16, 2011

saya bangga menjadi anak malaysia.

saya anak malaysia.saya bangga jadi anak malaysia.siapa yang tak rasa bangga tu.entah la no comment.saya tak la rasa mereka tak bangga jadi anak malaysia.cuma mungkin agak terleka sedikit untuk memberi sokongan kepada pemain malaysia dari segi sokongan moral.

cuma bila dah sekali kita nampak contoh bila diulang untuk kali kedua, ia agak mengecewakan.sedih kot.cuba imagine kalau stadium tu penuh dengan manusia yang menyarung jersi malaysia.guarantee pemain malaysia akan main dengan lebih semangat kan kan.ni bila masuk padang penuh colour berpihak pada lawan.sedikit sebanyak itu menjatuhkan semangat mereka.itu cuma pandangan saya.tapi saya masih menghormati hak individu.itu hak mereka.jadi saya hormat hak mereka.

dulu bila saya main netball, bila saya dengar suara supporter dari luar padang saya jadi semangat semangat semangat.bila saya nampak warna baju mereka menyokong pada team saya, saya rasa mereka supporter paling ohsemm!jadi saya akan beraksi dengan lebih semangat.see see see, sokongan moral itu penting.

masa saya masuk pertandingan pidato, saya sangat takut berada atas pentas sorangsorang.sumpah saya rasa down bila terpandang muka pihakpihak lawan.saya takut kalah.tapi dalam hati saya kata kalau kalah secara bermaruah.itu sudah hebat.tapi bila saya dengar suarasuara peminat saya yang menyokong dari belakang.saya rasa.ye!saya mampu lakukan.saya kan hebat.see see see, sokongan moral itu penting.

tapi semua tu hak individu kan.JADI kita harus patuh dan hormati hak mereka.senyum sahaja.kalah atau menang, kami tetap sokong malaysia. p.e.a.c.e y.o!

p/s :beberapa jam lagi akan tertutup buku amalan iaitu malam nisfu sya'ban,jadi 10 jari disusun dengan hati yang ikhlas memohon maaf jika ada kesalahan dan kesilapan yer.

18 comments:

  1. saya juga bangga menjadi anak malaysia :D

    ReplyDelete
  2. sarah : bagus.mari kita samasama bangga.hehe.

    ReplyDelete
  3. ubi: yeaaa!safee hebat.tapi gol safiq terbaik kot semalam.ehehee.

    ReplyDelete
  4. cayalah...nie yang nk jadi penyokong pas nie..(insaf kjap...hehe)

    ReplyDelete
  5. @ana : haha.sapa lagi nak sokong kan kalau bukan warganegara sndri.tapi itu kan hak individu. =)

    ReplyDelete
  6. salam perkenanalan :)
    Nice blog, nice entry :)
    Best dapat follow :)
    Kalau free jemputlah singgah ke blog saya :)
    Boleh bagi comment and Advice :)

    http://fahmiefiras.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Saya anak Malaysia!
    Nice blog! visit and follow me back ok. TQ!

    ReplyDelete
  8. oh ecah..byk nye peminat kamoo!!~nk sain.. nk sain..ekekekeke..

    ReplyDelete
  9. syida :buku sains melambak dlm store.haha.sepak nak???

    ReplyDelete
  10. yeay malaysia!
    memang sokongan itu penting! sb tu ada cheering, kan!

    ReplyDelete
  11. iedaurora :oktq.jap g kite blogwalking kamu yer.hikhik. =)

    ReplyDelete
  12. o0oo..nk sepak aku..tggu la aku jd artis..kwang3x

    ReplyDelete
  13. asyida : ok.aku simpan sain kau yg kt checklist 2 dr skrg.sng nk frame kan kan kan.haha

    ReplyDelete