Jul 31, 2011

Ramadhan Sekali Lagi.....


Alhamdullillah, mengucap tanda syukur masih menikmati nikmat dunia, masih bernafas menghirup udara segar, masih berdiri di tanah yang aman, masih mempunyai insaninsan tersayang di sisi...Alhamdullillah syukur Ya ALLAH...

Aku dan adik beradik diajar berpuasa sedari umur 5 ke 6 tahun.tiada istilah puasa setengah hari.Mak cakap nak puasa, puasa 1 hari, sape berjaya Allah sayang nanti boleh masuk syurga...Masa aku belajar puasa tak de pon mak, ayah, akak, abang aku kata kalau puasa penuh dapat upah.timetime adik aku dorang dapat upah puasa, boleh?tak adil!! haha...tapi aku lagi hebat sebab puasa tak de upah,kira ikhlas la kan..haha...rasa hebat la pulak..blushing blink*blink*

rindu zaman kanakkanak, tak perlu fikir masalahmasalah orang dewasa. Pergi sekolah, balik sekolah, buat kerja sekolah, (kadangkadang malas,sampai sekolah kene denda.haha) masa aku derajah 3 kalau tak salah, bulan puasa time sekolah, time 2 demam, jadi maknanya cari alasan tak nak puasa, tapi tetap pergi sekolah bawak bekal air te'o suam, minum curicuri bawah meja, takut kawankawan nampak.tau malu pulak kan.hehe.

Kepada semua umat islam, Selamat menjalani ibadah puasa, semoga kita semua mendapat berkatnya.Insyallah.....amin....

‎(⁀‵⁀) ✫ ✫ ✫.
`⋎´✫¸.•°*”˜˜”*°•✫
..✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫ ♥¸.•*´¯)
☻/ღ˚ •。* ˚ ˚✰˚ ˛★* 。 ღ˛° 。* °♥ ˚ • ★ *˚ . ♥
/▌*˛˚ღ •˚ SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK
/ ˚. ★ ˛ ˚ ✰。˚ ˚ღ。* ˛˚ 。✰˚* ˚ ★ღ ˚ 。✰ •*

8 comments:

  1. selamat menyambut ramadhan. semoga kita diberkati di bulan yg mulia ini :D

    ReplyDelete
  2. selamat menyambut ramadhan.

    moga happy selalu..

    ReplyDelete
  3. sekamar rindu : selamat juga...hehe..insyallah tp happy selalu pon xbole jgk...nanti mudah lupa diri....=))

    ReplyDelete
  4. salam ramadhan n selamat berpuasa...;-)

    ReplyDelete
  5. ILA HoneyBuNNy : selamat berpuasa kembali =)

    ReplyDelete