Jul 11, 2011

RAJA BUAH

euuww i don't like durians.euuww durians so Smelly!tapi itu pasti bukan aku.itu pasti orang lain.ye durian itu sedap.durian itu best.bila makan durian sambil tutup mata.it's like...oooaaa heaven!(makan sushi pon rasa heaven jugak.ada sapasapa nak belanja tak.hihi)

alkisahnya alweekend yang lepas, housemate aku telah pulang ke kampung nya di melaka dan telah membawa beberapa bijik durian untuk adikadik kecil di rumah.yeayyy yeayyy yeayyy yeayy durian.durian.haa.ebih kurang macam tu la bila dapat durian sambil jogetjoget.sumpah tipu.

AdikAdik kecil pon membawa baldi ke kereta myvi SE putih untuk menolong mengangkat durian tersebut.sesampainya di rumah, dengan berbekalkan gunting yang telah patah, KAKAK itu hebat.dengan jayanya mengopek durian itu untuk santapan adikadik kecil.ohsemm kan kan kan.

bila perut da kementak dgn duriandurian yang telah membuatkan tekak.nafas.badan aku jadi panas.panas.panas.waaaa!tu la time makan tak nak beringat.orangorang tua duludulu pesan kalau lepas makan durian.letak air masak kat pangsa durian tu lepas tu minum.tapi degil.tak buat jugak.aisshh apa yang aku tak degil entah.

p/s: thanx k.as bawak durian yang sedap.isi yang tebal.rambutan yang manis.nasib baik xd manggis.kalau ada lagi terima kasih banyakbanyak.hehe.tapi ini pon terima kasih jugak hikhik.

16 comments:

  1. yumm yumm. tetiba teringin ler plak nk mam buah ni...hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.3hari berturut-turut makan.habes mengidam semua.

    ReplyDelete
  3. bestnya kalau dapat makan pulut durian...:)

    * folo ur blog.

    ReplyDelete
  4. wah i kan td bbuka dgn durian nasi gula garam taw hehe terbaikk :P

    ReplyDelete
  5. sekamar rindu: hehe.sekarang kan musim durian.senang je nak dapat durian.pa 2 buat hantar kt kite siket eh.hikhik.oh thanx btw. =))

    ReplyDelete
  6. sherah: mesti puasa ganti nie kan.haha i pon baru settle hari selasa 2 puasa ganti.

    ReplyDelete
  7. ehhehe....terima kasih singgah komen di blog saya..:)

    ReplyDelete
  8. oo..melaka memg byk dusun ek?..

    ReplyDelete
  9. ubi : ehhe.tak tau la pulak.i bukan orang melaka.ehehe.itu kg. my housemate.

    ReplyDelete
  10. Baru demam gara2 durian..huhu..serik -_-"

    ReplyDelete
  11. maya: kite pon nyarisnyaris nak demam.tapi tak jadi.durian overload dalam perut.boleh.haha.

    ReplyDelete
  12. duriaaaaan. sedapnyaaaa. tak makan lagi durian dekat shah alam ni :(

    ReplyDelete
  13. sarah: sedap.sedap.sedap.rasa kat shah alam ada pesta buah tempatan kan.pg la.boleh mkn smpai puas.hehe.

    ReplyDelete
  14. sedapppnya durian...

    tapi xmakan banyak...sikit ja..heheh

    ReplyDelete
  15. hehe.kite kalau makan siket xcukup.

    ReplyDelete